Tuesday, July 3, 2007

Dato' Tuan Guru Nik Aziz Masuk Hospital

KOTA BHARU 2 Julai–Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dimasukkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian sejak petang kelmarin setelah mengadu keletihan akibat jadual kerja yang padat.

Difahamkan, keadaan kesihatan Mursyidul Am Pas itu tidak membimbangkan setelah disahkan tiada sebarang kaitan berhubung masalah jantung yang pernah dialaminya sebelum ini.

Setiausaha Akhbar beliau, Mohd. Saiba Yaakob ketika dihubungi Utusan Malaysia berkata, Nik Aziz hanya dinasihatkan doktor supaya terus berada di dalam wad bagi membolehkannya berehat selain mendapat pemerhatian lanjut.

Katanya, ini kerana pemimpin itu asalnya mengadu keletihan setelah melalui jadual kerja yang padat termasuk beberapa program ceramah di sebelah malam terutama selepas Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang berakhir Selasa lalu.

‘‘Justeru untuk memastikan Menteri Besar mendapat rehat yang sepenuhnya dengan tidak terganggu dari sebarang program, doktor menasihatkannya supaya terus berada di wad walaupun diikutkan keadaannya telah sihat.

‘‘Insya Allah jika tidak ada apa-apa, beliau (Nik Abdul Aziz) dijangka mempengerusikan sendiri mesyuarat mingguan Exco Rabu ini,” katanya.




Sementara itu, Pengarah HUSM, Dr. Zaidon Kamari berkata, Nik Aziz akan terus berada di wad sehari dua lagi untuk terus diberikan pemerhatian lanjut.

Katanya, bagaimanapun kesihatannya tidak membimbangkan, malah keadaannya bertambah baik dari hari ke hari sejak dimasukkan ke wad petang kelmarin.

No comments:

Post a Comment

Please give some comment to this post if you like it...!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Post