Thursday, July 26, 2007

Mazidul Akmal Sidik bebas tuduhan salah guna dadah

JOHOR BAHARU 26 Julai — Pengacara TV3, Mazidulakmal Sidik, dan seorang penerbit stesen televisyen yang sama, Fadzli Ramli, dilepaskan dan dibebaskan oleh Mahkamah Majistret di sini hari ini daripada tuduhan menyalahguna dadah.

Majistret Rasidah Roslee membuat keputusan itu setelah mendapati ujian air kencing oleh Jabatan Kimia terhadap kedua-duanya negatif.

Pada 14 Mei lepas, Mazidulakmal, 40, bersama Fadzli Ramli, 40, mengaku tidak bersalah terhadap tuduhan memasukkan dadah methamphetamine ke dalam tubuh mereka di sebuah bilik di Groove City Sdn Bhd, Jalan Abdullah Tahir di sini pada 2.45 pagi 12 Mei.

Turut dituduh bersama mereka ialah Johari Sarkon, 34, dan dua wanita, Tumijah Adras, 34, dan Umaisyah Abdul Rahim, 25, serta anggota polis dari Unit Simpanan Persekutuan (FRU) Mohamed Nasir Jamil, 23, dan kakitangan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Johari Mohamed, 34.

Mereka ini akan dihadapkan semula ke mahkamah pada 24 Sept ini. Mazidulakmal serta Fadzli diwakili peguambela, Datin Freeda Sabapathy.


Sumber


No comments:

Post a Comment

Please give some comment to this post if you like it...!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Post