Wednesday, August 8, 2007

Sila ambil tindakan kepada pelajar nyanyi 'Negarakuku'

Seorang pelajar Malaysia di sebuah universiti di Taiwan yang dikatakan menghina lagu Negaraku dan menyindir kerajaan akan dipanggil balik, kata Setiausaha Parlimen Kementerian Pengajian Tinggi Datuk Dr Adham Baba hari ini.

Katanya sekiranya siasatan yang akan dijalankan kementerian nanti mendapati pelajar itu ditaja oleh pihak kerajaan, pelajar terbabit akan dipanggil balik untuk tindakan selanjutnya.

"Biar kementerian siasat dahulu perkara ini untuk memastikan kebenarannya dan ulasan lanjut hanya boleh diberikan selepas itu," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Caring Hospital Enterprise System (Chest), Filmless Hospital dan program celik IT di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) di sini.

Rakaman skrin video lagu 'Negarakuku' seperti dimuatkan di Internet.

Dr Adham berkata demikian ketika diminta mengulas aksi pelajar terbabit yang dikenali sebagai "Namewee" di dalam sebuah video klip dengan menggunakan bahasa kasar serta lucah semasa menyanyikan Negaraku.

Lebih teruk lagi lagu Negaraku turut diberikan dengan nama baru iaitu "Negarakuku" dalam video klip yang disiarkan selama lima minit 32 saat di sebuah laman web sejak pertengahan bulan lepas.

Pelajar berusia 24 tahun itu, yang dikatakan sedang mengikuti jurusan komunikasi massa di Universiti Ming Chuan, Taiwan turut memperlekehkan umat Islam serta menyindir anggota polis serta kakitangan kerajaan.

Sumber

Berikut saya "embed"kan klip video tu dibawah. Satu versi original dari Namewee dan satu lagi terjemahan dalam bahasa inggeris.

Versi Original



Versi Terjemahan

2 comments:

  1. MEMANG BIADAB!

    Aku ingat kalau dia balik sini memang kena bunuh la cina pukimak! tu. Sesuke ckp pasal oorang ‘KITA’. Kalau dah tak suke kat malaysia dok jek kat cine tu. Buat ape ade mak bapak kat sini. Harap kerajaan halau habis semua cine2 yg ade kat sini kan senang.(marah Gile aku)

    Dah la, duk sini minoriti jek pastu ade hati plak nak hina org yg majority, kalau trejedi 13 mei berulang memang kena habis habisan la diorang ni.

    Aku bukan ape, kalau diorang tahu hormat org lainn rasenye aku tak kesah, tapi kalau dah lebih sudu dari nasik sendiri mau ingat la.

    Harap2 kerajaan amik berat la skit pasai org2 yg camni. Mungkin dia saje je nak kutuk kita yg kita pulak biarkan jek cam lembu kena tarik idung.

    Untuk org2 yg tak tau nak hormat bangsa lain kat malaysia yg aman ni pikirlah bebaik sebab memang akan ade org yg akan ambik tindakan yg ‘Brutal’ kat korang!

    Buat kerajaan malaysia yang duduk kat atas tu cepat2 la buat kerja jgn la duduk jek sambil goyang kepala.

    HUKUMNYA ADALAH BUANG NEGARA JEK PAK MENTERI!!!!

    ‘MALAYSIAKU GEMILANG’

    ReplyDelete
  2. Celaka betul, memang bangsat la cina sekor ni. Balik Malaysia nanti aku bunuh ko

    ReplyDelete

Please give some comment to this post if you like it...!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Post